mandag den 11. januar 2016

Så blev det endelig Vinter Cup tid.

Efter at vi ikke havde kunne finde tid til de 2 første afdelinger havde vi meldt vores ankomst til 3. afdeling - så ved vi jo at vores konkurrenter ryster lidt i deres bukser :-)

Vi er i år det eneste hold fra Bogense MTB - og så har vi jo som altid Inspektøren på det halve hold - så vi skal jo vise de bogensiske MTB evner frem på bedste vis.

Da vi jo ikke har deltaget i de første 2 er kravet jo simpelt for en samlet topplacering - de sidste 3 runder kræver sejrer.....

Dagens runde er ud fra Salbrovad ved Assens - ikke et område vi kender - men Cubes hjemmearbejde har vist en del bakker.... and we love big hills

Vejret er noget koldt og blæsende - og der kommer lidt slud ned fra det tunge skydække - så hvorfor gider vi egentlig det her....

Klokken 10.11 er der afgang og kortet kigges igennem - ruten fastlægges efter vinden (vi skal jo have medvind hjem).

Ned til første post - der skulle vi lige gennem et vandhul hvor der var vand op til navet - så havde vi fået våde fødder, især Cube som måtte stoppe midt ude i de.... men det er jo væk 5 minutter efter.

Næste post er en dobbelt så den tæller godt - ligger helt ude ved sommerhusområdet men nem at finde..... så er der modvind mod næste post.... her skal vi ud på iset markvej så det kræver koncentration. Posten ligger inde i en skov - så nu kan vi fornemme at dagen terræn er til MTB og ikke cross cykler.

4, 5 og 6 post er på plads..... der skal nu køres et langt stykke i en skov... svært underlag men dermed lige noget for Specialized ... og vi overhaler andre hold.

7, 8 og 9 og så er det hjemad i møgvejr..... nu sner det vildt.

Tilbage indenfor de 90 minutter og knap 27 kilometer. Her er link til vores tur 3. afdeling

Vi kan se at vi har 8 rigtige svar = 57 point og det er vi tilfredse med.

Et varmt bad og så supper - uhmmmmmmmmm - og vi kan med tilfredshed se at vi har vundet med 48 point. Det viser sig at der nok er en klippefejl ved den første dobbeltpost - ingen hold har fået point for den så der mangler vi 9 point - men mon ikke det bliver reguleret og vi får de manglende 9 point....

Så endnu engang er Bogense MTB øverst :-)

Vores nestor Inspektøren og Jens fra CMO har nået 7 poster og slutter på en flot 3. plads.